Daarna kwam er voor het stadskantoor een zone betalend parkeren gevolgd door een zone gratis parkeren tot 30 minuten, het dichtste bij een zoenzone dat men in Leuven uitgedacht kreeg.
Op een foto uit januari 2010 zie je nog het beginbord, het uitlegbord en in de verte het eindbord:
Tiensevest, Leuven |
In oktober 2011 wou men de fietsers attent maken op de ingangen van de fietsstalling. Ondertussen werd het bord met uitleg ook afgeplakt in afwachting van het bijplaatsen van een parkeerbetaalpaal:
Uiteindelijk is er nu nog enkel een zone betalend parkeren, binnenkort uitgebreid met een (fietshinderlijke?) laadpaal voor elektrische wagens.
Tiensevest, Leuven |
Tiensevest, Leuven |
Tiensevest, Leuven |
Het parkeren op de zone kortparkeren moest eerst door de politie gehandhaafd worden, nu door de parkeerwachters. Doordat er ook langer kan geparkeerd worden, is er vrijwel geen vrije plaats meer tijdens de spitsuren.
Een impliciete zoenzone vormt zich aldus vanouds op het voetpad en fietspad aan het bankkantoor. Een vermeende duurzame verbetering voor de e-mobiliteit, een duurzame verslechtering voor de f-mobiliteit.
Update 2012-08-09
De fietshinderlijke oplaadpaal is een feit, een typisch voorbeeld van de ruimte die voor fietsers wordt gereserveerd: alsmaar kleiner wordende restruimte. Dat wordt weer een melding.
Tiensevest, Leuven |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten