zaterdag, december 11, 2010

Bike Ninja

Begin vorige week betoogden hordes studenten tegen het vermeende repressieve optreden van de politie. Hoewel ik al eerder verslag uitbracht van echt repressief politieoptreden, kan ik me deze keer niet hun standpunt terugvinden. Waren de akties niet aangekondigd? Werkelijk wel, het was zelfs moeilijk er naast te kijken.

Ooit was ik een jonge fietser, en hield de politie mij eens tegen toen ik 'rechts door rood' toepaste aan de verkeerslichten op de hoek van Brusselsestraat en Kortestraat richting Oude markt (toen bestond de auto-caroussel rond de Sint-Pieterskerk nog). Met een geanimeerde uitleg van 10 minuten kwam ik er van af. Weg tijdswinst. Vanaf toen keek ik altijd heel goed rond vooraleer over te gaan tot dergelijke niet-wettelijke praktijken, en was mijn motto: 'Be Smart'!
Nooit meer gepakt!

Ik kan alleen nog maar zeggen: If you want to be a bike-ninja, be a smart bike-ninja!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten