woensdag, november 09, 2011

De Grote Verkeersquiz

Test je verkeerskennis op www.degroteverkeersquiz.be.

Maar doe het dan beter dan mij: ik haalde maar 14/20.

Volgens Lotte was de grootste ergernis bij woon-werk verkeer als je trein werd afgeschaft (dat had ze net twee dagen op rij meegemaakt) maar dat was dus mis.

Verder kende ik het 'voorrangsbord alleen voor fietsers' niet (artikel 67.4.2 van de wegcode, nog nooit ergens in het echt gezien, en volgens mij van bedenkelijk allooi, want mogelijks niet geldig voor bromfietsers en meerwielers).

Verder moet je je fietsverlichting blijkbaar aanzetten wanneer de zichtbaarheid 's avond kleiner wordt dan ongeveer 200m (volgens mij slaat die zichtbaarheid op mist en regentoestanden, want 's nachts kan ik een verkeerslicht nog zeker van 500m ver zien. Dus moet ik dus nooit met verlichting rijden. Volgens mij moet je schemering aanvaarden met het aansteken van de straatverlichting).

1 opmerking: