zondag, februari 26, 2012

Balk (1)

Zoals gewoonlijk ben ik waarschijnlijk de enige die zich afvraagt of hier wel voldoende plaats werd gelaten voor een degelijk fietspad en voetpad (de Vaartkom blijft zone 50 omwille van het drukke autoverkeer dat in de toekomst nog zal toenemen). Of zou men de rijbaan hier zoveel versmallen? Dat zou in Leuven wel een primeur zijn. Neem eens een kijkje op de website van de architect. Hmmmm, duidelijk geen fietser die architect.
Vaartkom, Leuven
Er was vroeger al geen plaats voor een fietspad, en werden fietsers veroordeeld tot goot-rijden.
Vaartkom, Leuven
Met de huidige werken aan de balk van Beel wordt met fietsers ook geen rekening gehouden. De breedte die gewonnen werd door het verdwijnen van het fietspad wordt lustig ingenomen door auto's die er voorsorteren (over de ononderbroken lijn weliswaar maar wie let daar vandaag nog op).
Vaartkom, Leuven
Op bovenstaande foto's is het fietspad al verdwenen door rioleringswerken, maar op Google streetview vindt je het (voorlopig) nog terug:
Vaartkom, Leuven

2 opmerkingen:

  1. Er wordt wel degelijk aan de fietser gedacht. Ter hoogte het project wordt er namelijk gewerkt met het typich Leuvens concept: "naadzakelijk te fietsen op het voetpad"
    kijk hier: http://i294.photobucket.com/albums/mm118/meuke/tweewaters/TWEEWATERS14.jpg
    van dichterbij:
    http://i294.photobucket.com/albums/mm118/meuke/tweewaters/TWEEWATERS46.jpg

    Dit concept wordt al met zeer veel succes toegepast langs het VAC aan de Diestsepoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik fiets er, zoals gewoonlijk, ostentatief in het midden de baan. Ik ga niet in de goot rijden (die overigens in slechte staat is). Claxxonerende paljassen kunnen mijn harige achterzijde kussen.

    BeantwoordenVerwijderen