donderdag, februari 02, 2012

RADR, een streep door de rekening?

Ik heb de laatste tijd in de media al de idiootste commentaren gehoord. Bijvoorbeeld van de 'specialisten van het BIVV', die bij nadere analyse enkel specialist in automobiliteit zijn en van fietsen weing kaas hebben gegeten, getuige daarvan de hele Go-for-zero actie.

Deze borden kunnen vooral op korte termijn de aalmoesfactor van een kruispunt wat op krikken, in afwachting van een grotere heraanleg. Later. Ooit. Misschien. Indien wegbeheerders eens zouden willen toegeven dat de fiets een evenwaardig vervoersmiddel is.

Een neutrale uileg vindt je op de site van de Fietsersbond. Vooral het feit dat ook Crevits het niet ziet zitten vind ik straf, op gewestwegen mogen we dit dus niet verwachten. In Leuven zijn namelijk enkel de gewestwegen uitgerust met zowel verkeerslichten als fietspaden. Omdat elke centimeter al werd toegewezen aan het autoverkeer, is er dikwijls geen plaats meer om de verkeerslichten links van het fietspad te zetten, of om een afslag voor de lichten naar rechts te maken. Dit zijn veelgehoorde alternatieven van onze 'specialisten' ter zake waarom dit bord eigenlijk feitelijk niet nodig is.

Omdat de specialisten blijkbaar onvoldoende fietsen, volgt hieronder een inventaris van waar het in Leuven mogelijk is, en wenselijk, en waar het dus al wordt toegepast wordt. Wie weet er nog een kruispunt? Stuur de gegevens of een foto door, dan vul ik het hieronder verder aan.
Tiensesteenweg x Martelarenlaan
Tiensesteenweg x Martelarenlaan
Tiensesteenweg x Martelarenlaan
Diestsesteenweg x Leuvensestraat
Diestsesteenweg x Martelarenlaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten