maandag, februari 20, 2012

Comfort

Laatst hoorde ik verschillende fietsers klagen over de kinderhoofdjes aan Sint-Geertrui. Waar ze vroeger vooral een snelheidsontradend effect hadden op het autoverkeer door het woonerf, zijn ze sinds de knip vooral een comforthinder voor fietsers. Wanneer we van Brugse ervaring mogen bijleren, bovendien een garantieverlies voor spaken en andere fietsonderdelen.
Halfmaartstraat, Leuven
Halfmaartstraat, Leuven
Halfmaartstraat, Leuven
Om van Leuven een echte fietsstad te maken, mag een comfortstrook hier niet ontbreken, in asfalt of beton. Om het "historisch" karakter van de omgeving niet te storen (een drogreden om comfortstroken aan de kant te schuiven), kan er een kasseipatroon op geschilderd worden. Ik vond het idee hier, en las vervolgens in de krant dat men de busbaan voor het station ook wil vervangen door een steviger betonnen exemplaar, met steentjesprint. Awelja! En wanneer voor fietsers?
PassePartout, 25 januari 2012
En laten we de stenen op het Martelarenplein vooral geen blauwe steen noemen:
De besluiten zijn onverbiddelijk : maximum 20% van de levering beantwoordt aan de eisen van het bestek. Erger nog : een belangrijk deel van de geplaatste stenen vertoont geen enkele gelijkenis met Blauwe Steen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten