zondag, april 08, 2012

Doef

Laatst reed ik naar de Vaartkom door de Ridderstraat en ik dacht: In plaats van dat gesukkel onderaan de Boelenberg en in de Burchtstraat, rijd ik hier naar rechts, de Penetentienstraat in. Eerst een hellinkje tot de Fonteinstraat en dan rechtdoor het woonerf binnen. Vlotjes dacht ik.

Kreeg ik daar opeens nen doef. Mijn kabaske vloog uit mijnen bak vooraan zeker een halve meter de lucht in, ik kreeg ik een sjot onder mijn gat en mijn fietszakken klepperden boven mijn bagagedrager tegen elkaar. Mijn kabaske viel met een klap terug in de bak. Ik stopte. 's Middags zou blijken dat het hardgekookt eitje in mijn brooddoos helemaal verkrummeld was, het waren extra krokante boterhammen geworden.

Er was ook een stuk van twee euro zomaar uit mijne zak gevlogen, en tot in de goot gerold. Kijk maar, hier zie je dat:
Penitentienenstraat, Leuven

Penitentienenstraat, Leuven

Deze goot scoort heel heel laag op de schaal van fietsvriendelijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten