woensdag, april 04, 2012

Fiets in het groen

Mijn allerliefsteke zag deze nieuwe fiets 's morgens op het Lijnloperspad in Wijgmaal staan. Helemaal alleen op zijn pikkel. Knal in het midden van de fietsweg. Met wat brokstukken er rond op de grond. Ze vond het raar en maakte zich zorgen: was hier iemand gevallen met de fiets? Later die dag passeerde ik er ook (en ongetwijfeld nog honderden andere fietsers), maar ik stapte er wel voor af.
Lijnloperspad, Wijgmaal

Overduidelijk heel vroeg weggegritst aan het station of ergens op Campus Remy, vervolgens naar het eenzame weggetje gesleurd om daar het slot open te breken zonder de fiets teveel te beschadigen. Wat duidelijk niet is gelukt. Gelukkig.

Lijnloperspad, Wijgmaal
Vervolgens heb ik de politie gebeld en die zijn hem komen ophalen. Enerzijds wou ik de fiets niet achterlaten op een plek waar de eigenaar hem niet zou terugvinden maar de dieven wel, en anderzijds wou ik dat dit in de politiestatistieken terechtkomt zodat er ook aan landelijke stations wat meer aandacht komt voor fietsdiefstal. Het is daar nog gemakkelijker om met een camionette te stoppen en alle fietsen die niet beugelvast staan in te laden, want OMG, de helft van de stallingsplaatsen zijn nog altijd wielplooiers, zonder beugel. Leuven Fietsstad? Misschien voor mijn kleinkinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten