Het stadsbestuur ging toch werk maken van het opruimen van weesfietsen en wrakken in de overvolle stallingen? Dit zijn de eerste gelabelde fietsen die ik zag op 11 augustus.
|
Kolonel Begaultlaan, Wilsele |
|
Kolonel Begaultlaan, Wilsele |
Kilometers berm strekken zich loom uit langsheen het kanaal tussen Mechelen en Leuven. Het verwijderen van een achtergelaten fiets is hier duidelijk prioriteit, meer nog dan uit de stallingen in de binnenstad.
|
voorzijde label |
|
achterzijde label |
De beschrijving is even nietszeggend als voor de vernieuwing van het politiereglement, dat nu onderscheid maakt tussen fietswrakken, gevaarlijke fietsen en hinderlijke fietsen, met telkens een andere aanpak. Helaas is er op de label maar één vakje voorzien, en moet de eigenaar zelf maar beslissen in welke categorie zijn mobiliteitsapparaat thuishoort. Bovendien is er ook nog bijzondere categorie van 'achtergelaten fiets'.
Even een
Finite State Machine ontwerpen voor de fietsendienst.
a) neem een lege label en ga naar een fiets die nog geen label heeft
b) indien er op de fiets nog een fietser zit is deze niet 'achtergelaten', ga naar a. Indien er geen fietser op de fiets zit is de fiets 'achtergelaten', ga naar c.
c) kruis zoveel vakjes aan als er aan te kruisen zijn en hang de label aan de fiets. Ga vervolgens naar a.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten