woensdag, september 12, 2012

Vergane glorie

In een vorige post stelde ik de 1200 parkeerplaatsen van de openlucht parking "Shopping Center Sint-Maartensdal" in vraag. Ik was blijkbaar nog te optimistisch met mijn 120 plaatsen. Ooit waren er 65 autostaanplaatsen, en werden ze druk gebruikt. Nu ligt heel de parking er maar vervallen en verloederd bij. Ik voelde me een heel klein beetje urbexer zoals collega JVL.

Nergens was een degelijke fietsenstalling voorzien voor fietsers die komen shoppen. Een kapitale fout, want gezinnen die al hun centen steken in auto-mobiliteit hebben door de stijgende brandstofprijzen nog weinig centen over om in winkels uit te geven, en dat gaat er niet op beteren. Leuven zou zich beter voorbereiden op een mobiliteitsklik.

Ik stel alvast voor dat deze parking alleen nog maar als autoparking in archeologische folders wordt vermeld, en snel wordt omgevormd naar een fietsenstalling, want daar is op het eerste zicht meer nood aan.

Een korte foto-impressie van een stukje Leuven buiten het bereik van de schijnwerpers.
Parking Leuven Shopping Center
Parking Leuven Shopping Center
Parking Leuven Shopping Center
Parking Leuven Shopping Center
Parking Leuven Shopping Center
In Leuven Shopping Center
In Leuven Shopping Center
Diestsestraat, ingang van Leuven Shopping Center

Geen opmerkingen:

Een reactie posten