maandag, september 24, 2012

Tractors

Dit weekend vond er achter onze tuin weer het jaarlijkse tractorfest plaats. Dat deed me dan weer denken aan de Leuvense éénmanspartij CADP, die ondermeer ijvert voor tractors in de binnenstad.

Hmmm.

Moeten we in de toekomst onze fietspaden dan gaan verdedigen met tractorsluizen? Dan is er nog heel veel studiewerk nodig, want ik zag er nog geen enkele die naar behoren werkte zonder fietsers te hinderen.

Ik kwam er al eens ééntje tegen in Axel. De GPS had hem niet verwacht. Ik ook niet, anders was ik wel met de tractor gekomen. Ook fietsers moeten goed opletten tussen al die paaltjes.

Ik kwam er al eens ééntje tegen in Merelbeke. Wij waren te voet en hadden er dus geen last van, maar voor fietskarren is dit toch niet zo comfortabel.

Er is er ook ééntje in Haasrode. Hier hebben fietsers gelukkig wat meer ruimte. Maar met een goede 4x4 rijd je er (met één wiel op de verhoging) ook langs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten