dinsdag, februari 12, 2013

Eine kleine Geschichte

Plots verscheen er een snelheidsbeperking van 50km/u langs de Wijgmaalsesteenweg, ter hoogte van de Armand Meyswijk.
Wijgmaalsesteenweg, Wilsele
Het verhaal erachter gaat als volgt:

Op 2 februari 2011 is er een vergadering infrastructuur voor de scholen van cluster Wilsele-Wijgmaal, waarin ik aanwezig was als vertegenwoordiger voor de Krullevaar't. Deze punten waren voor onze school belangrijk:
4 Vaartdijk aan Fort
Vraag: Fietsers die van Herent komen langs de Vaartdijk en oversteken aan Fort hebben geen plaats om te stoppen en te kijken. Vooral fietsers met fietskarren staan dan in de weg. Ze moeten scherpe bocht maken en ze moeten over een grote hobbel.
Antwoord: De stad zorgt voor verlaging van de borduur (en ook aan alle andere zijstraten).

Vraag: Kan dit fietspad verbreed worden en kan hier verlichting aangebracht worden?
Antwoord: De stad bespreekt dit met NV Zeekanaal.

Vraag: De oversteekplaats voor voetgangers aan de André Meyswijk is niet goed zichtbaar.
Antwoord: De stad zal nagaan om borden te plaatsen om die oversteek aan te duiden.

Vraag: Kan de brug over de Dijle aan het Lijnloperspad breder?
Antwoord: De stad bespreekt dit met de VMW dienst Water.

Antwoord: Het gevaarlijk conflict tussen fieters en automobilisten aan de op- en afritten van de E314 langsheen het Vuntcomplex verdwijnt. Er komt een fietstunnel in de plaats.
En daarna werd het stil. Heel stil.

Eigenlijk zou heel het fietspad vanaf de Schuiteniersbrug tot Wijgmaalbrug eens heraangelegd mogen worden in asfalt, was iedereen daarop aan het wachten?

Vanuit de werkgroep schoolomgeving zijn we dan in 2012 eerst naar WenZ gestapt met volgende voorstel, dat voor hen OK was. We stuurden het voorstel vervolgens door naar de betrokken stadsdiensten.
Voorstel fietsoversteekplaats Wijgmaalsesteenweg
Einde 2012 kregen we dan dit positieve antwoord:
Naar aanleiding van uw mail van 23 oktober 2012 met de vraag om op de Wijgmaalsesteenweg ter hoogte van de oversteek van het fietspad 50 km/uur in te voeren, een betere verlichting aan te brengen en een uitwijkzone voor fietsers aan te brengen, besliste het college van burgemeester en schepenen advies te vragen aan de werkgroep signalisatie.

De werkgroep signalisatie van 22 november 2012 heeft gunstig advies gegeven om 50 km/uur in te voeren ter hoogte van de fietsdoorsteek Armand Meyswijk - Wijgmaalsesteenweg. Er werd gunstig ad-vies gegeven om een betere verlichting aan te brengen. In overleg met Waterwegen en Zeekanaal, de verkeersconsulent en de dienst openbaar domein-signalisatie wordt de mogelijkheid nagekeken om aanpassingen aan het huidig fietspad langs de Wijgmaalsesteenweg uit te voeren.

Het college van burgemeester en schepenen heeft zich in zitting van 30 november 2012 akkoord verklaard met dit advies.

Zodra de dienst openbaar domein-signalisatie in de mogelijkheid verkeert, zullen de nodige aanpassingen gebeuren.
De fietsers van de Krullevaar't leven dus op hoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten