woensdag, februari 20, 2013

Omleiding in stukken

Er werd een omleiding ingesteld voor de fietsers die van de Mechelsepoort via de Ring naar UZ Leuven campus Gasthuisberg fietsen.

Poging 1
Aan de afrit van de Brusselsepoort rijd ik als fietser mee met de auto's de afrit af.
Rennessingel, Leuven
Beneden wijst een vriendelijke pijl naar links, beneden.
Brusselsepoort, Leuven
Onder de Ring door kom ik op het eerste kruispunt. Hier zijn geen pijlen te zien dus rijd ik rechtdoor tot ... beneden aan de Blauwe Hoek, duidelijk te ver dus. Langs de Goudsbloemstraat en de Vanwaeyenberghlaan kom ik uiteindelijk op mijn doel terecht. Dan had ik evengoed langs de Vaart en de Ridderstraat kunnen fietsen.
Brusselsestraat, Leuven

Poging 2
Op het laatste kruispunt zonder pijlen draaien ik rechtsaf de Edouard Remyvest in.
Op het eerste kruispunt staat geen pijl, daar rijd ik rechtdoor. Na het tweede kruispunt loopt de weg rechtdoor volgens de verkeersborden dood.
Edouard Remyvest, Leuven
Daar draai ik links de Kaboutermansstraat in.
Kaboutermansstraat, Leuven
Ik passeer een ingang van het Vanwaeyenberghpark, maar vermits er geen pijlen staan, rijd ik verder rechtdoor tot ... beneden aan de Goudsbloemstraat, weer te ver dus. Via de Vanwaeyenberghlaan kom ik uiteindelijk op mijn doel terecht.
Kaboutermansstraat, Leuven

Poging 3
Ditmaal negeer ik het bordje Doodlopende straat, dat eigenlijk DooRlopende straat had moeten zijn, want na de paaltjes zie ik iets oranje opduiken. En daar komt de fietsende aap uit de mouw: het onderbordje 'uitgezonderd fietsers' waarvan sprake in de commentaar, werd ongetwijfeld verwijderd omdat er op het volgende kruispunt GEEN onderbordje 'uitgezonderd fietsers' stond. Less is more, of zoiets.
Edouard Remyvest, Leuven
Aan deze ingang van het Vanwaeyenberghpark staan wel pijlen.
Edouard Remyvest, Leuven
Via een aantal haarspeldbochten daal ik voorzichtig af. In de scherpe bochten vraag ik mij dan af of de omleiding niet beter langs de Kaboutermansstraat en een andere ingang van het park was verlopen.
Vanwaeyenberghpark, Leuven
Aan deze ingang van het park staan er terug pijlen die ons naar de Vanwaeyenberghlaan sturen.
Vanwaeyenberghpark, Leuven
En zo de gasthuisberg terug op op op. Derde keer, goede keer.
Vanwaeyenberghlaan, Leuven

Update 22-01-2013:
De pijl die initieel op de hoek van Brusselsestraat en Remyvest stond blijkt verdwenen te zijn. Hij zal opnieuw worden geplaatst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten