In het nieuwe ondergrondse parkeergebouw van UZLeuven staat sinds kort een proefopstelling voor
dubbellaags fietsparkeren. Ik probeerde ze alvast eens uit.
|
OPG UZLeuven |
|
OPG UZLeuven |
|
OPG UZLeuven |
|
OPG UZLeuven |
Ik heb alvast dezelfde bedenkingen als bij de dubbele stallingen onder het Rector De Somerplein:
- het vastmaken van het frame van je fiets aan de stalling is bewerkelijker, zowel boven als onder
- als je je fiets onderaan wil stallen, stoot je geregeld je hoofd
- vlindersturen, fietszakken en fietskratten maken het stallen moeilijker doordat er gekozen werd voor hoog-laag stallen op een hartafstand van 40cm
Ik blijf het natuurlijk raar vinden dat auto's automatisch meer dan elke vierkante cm krijgen die ze nodig hebben, terwijl fietsers het met de helft van de minimale breedte moeten doen, en dan wordt er op de hoogte ook nog beknibbeld.
Ik ben eigenlijk eens benieuwd of ze dat voor auto's ook ooit gaan invoeren. Deze twee bijvoorbeeld, kunnen toch perfect boven elkaar staan. Of op hun zij naast elkaar, en zo maar de helft van de plaats innemen.
|
OPG UZLeuven |
|
OPG UZLeuven |
Ze voelen zich dan waarschijnlijk teveel aan het spit geregen als braadkippen, net als hun collega's fietsen nu.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten