woensdag, maart 13, 2013

Guerillagardening

Sint Barbara. De parking van weleer is er weg, volgebouwd met woningen. Maar waar kunnen bezoekers dan hun fietsen veilig stallen? Enkel in de ondergrondse stalling van Verwegistan?

In de krant belooft het stadsbestuur bij monde van schepen Robbeets nochtans de fietshemel op aarde: geen enkele aanvraag voor fietsparkings wordt geweigerd! Waarom zijn er dan zo weinig voltijds bruikbare openbare fietsstallingen in de binnenstad? Vragen wij fietsers er te weinig aan?

Ik heb bij deze dan ook maar de daad bij het woord gevoegd en een fietsstalling in de Sint-Barabarastraat aangevraagd bij de VOM, om te weten waar Leuven voor kiest: autoparkeerplaatsen opofferen voor openbaar groen, of fietsenstallingen opofferen voor openbaar groen, of fietsenstallingen opofferen voor parkeerplaatsen?
Sint-Barbarastraat, Leuven
Voor de opmerkzamen onder ons: op de achtergrond nemen automobilisten al ongestraft hun deel van het voetpad in.

Een standaard aanvraagformulier voor een stalling of een fietstrommel zou voor een echte fietsstad eigenlijk niet mogen ontbreken, maar ik vind daar niets van terug op Leuven fietst. In Gent ziet dat er dan weer zo uit:

2 opmerkingen:

  1. Robbeets stelt het inderdaad wat te mooi voor. Na het verdwijnen van een fietsstalling in de buurt een nieuwe stalling gevraagd. De aanvraag werd inderdaad goedgekeurd. Maar meer dan twee jaar later is de beloofde bijkomende capaciteit nog steeds niet toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen