zondag, maart 03, 2013

Parkeerverbod

In de gemeenteraad van januari vond de voorzitter het nog eens nodig om de burgerzin van de parkerende autochauffeurs op te hemelen en die van fietsers in de grond te boren:
De automobilisten voelen zich echter niet vrij hun auto overal maar te parkeren. Een fietser voelt zich blijkbaar heel anders door de fiets onbeheerd ergens achter te laten.

De werkelijkheid is helaas anders.

Op stap gaan doe je nog steeds met de auto, tot vlak voor de deur indien mogelijk.
Baron D'Eynattenstraat, Leuven
Asstraat, Leuven
Baron D'Eynattenstraat, Leuven
En dan waren de paaltjes die je overal op ziet duiken ook niet nodig.
Dijledreef, Leuven

3 opmerkingen:

  1. Die paaltje zijn er wel nodig, ik weet niet of dat jij s'avonds - s'nachts langs daar passeerd, dan staan er steeds buitenlande vrachtwagens op het fietspad...
    en ik die dacht da jij zo voor het vrijwaren van het fietspad was....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. UIteraard ken ik het probleem van de buitenlandse vrachtwagens al lang, maar ik vind dat wel niet levensbedreigend. Ik fiets hier altijd op de rijbaan, om het hoekpunt te vermijden waar je geen zicht hebt op tegenliggers. Er rijdt zo weinig autoverkeer in deze straat dat een fietspad toch eigenlijk overbodig is, of niet soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En de strekking van het artikel was: moesten autochauffeurs (en bij uitbreiding vrachtwagenchauffeurs) de wegcode altijd volgen en nooit parkeren waar dit verboden was, dan waren de paaltjes niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen