dinsdag, maart 19, 2013

Ondertussen in Gent

Voor mijn verjaardag ben ik dit weekend met mijn allerliefsteke wat pinten gaan pakken in de mooie Arteveldestad, en heb er tussendoor met interesse naar de fietsinfrastructuur gekeken.
Emile Braunplein, Gent
Onder de nieuwe Stadshal zit een nieuwe stalling verstopt, klein en fijn, maar vooral ... zo leeg. Enkel een dienstfiets van Stad Gent, en die zal wel van de concierge zijn, dachten we zo.

Het voordeel van de ruime stallingsplaatsen is wel dat je er zonder problemen een bakfiets kwijt kan, of een fietskar, of hopen fietsen met fietstassen en kinderstoeltjes. Zulke stallingen had ik dan ook liever onder het Rector De Somerplein gezien.

fietsstalling Stadshal, Gent
fietsstalling Stadshal, Gent

Ik dacht verder: "Bij ons begint het stadsbestuur binnenkort manu militari de fietsers de lege stallingen naar binnen te jagen, om hun investering rendabel te maken. Zou dat hier ook zo gaan?"

fietsstalling Stadshal, Gent
Vervolgens waren we precies getuige van de eerste fietser die gedwongen werd om ...
maar dat was maar voor een grappige foto. Wij waren er gewoon nog veel te vroeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten