dinsdag, oktober 08, 2013

Fietsstallingsbeleid

Nieuwe studenten, nieuwe beloftes.
De inwoners wachten daarentegen nog altijd op een degelijk fietsbeleid.
Jaar na jaar.
Want fietsen ophalen op het Martelarenplein terwijl de stallingen overvol zijn, en daar dan retributies voor laten betalen om de stadskas te spijzen, dat kan je toch geen fietsbeleid noemen.
Dat is een anti-fiets beleid.
Of niet soms?

4 opmerkingen:

  1. Tendentieuze woordkeuze:
    "Leuven heeft al een tijdje TE KAMPEN met een stijgend aantal fietsgebruikers"
    "Daar is al een heels tuk van de linkerkant OPGEOFFERD aan fietsplaatsen"
    en ook wel duidelijkheid:
    "We gaan zeker geen autoparkings opgeven voor een fietsparking"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even en we krijgen een fietsersster op onze jas genaait. Zodat de bevolking weet dat ze ons moet mijden.
      Hmm misschien moeten we zelf met zo'n actie beginnen.

      Verwijderen
  2. "Als het Martelarenplein vol fietsen staat, is dat gewoon niet veilig meer."

    Ik dacht dat het ontbreken van fietspaden aan het Martelarenplein gevaarlijk was. Auto's kijken nl. niet echt goed rond als ze van de Bond komen.
    En mij lijkt het ontbreken van een zebrapad naar de tunnel onder het station ook gevaarlijk. De bussen komen nogal snel aangereden.
    En de geïmproviseerde kiss en ride plaatsen aan het carrefourke en de KBC waar de auto's zonder kijken wegrijden vind ik ook gevaarlijk. Telkens vrees ik weer voor mijn leven als ik daar voorbij kom.
    Om nog niet te spreken van de onmogelijke weg voor fietsers naar de grap die fietsparking wordt genoemd.

    Maar kijk ik ben helemaal fout. Fietsen die ergens stil staan zijn gevaarlijk! Oudjes beven en rillen als ze voorbij die stille ijzeren monsters lopen!

    Het Leuvens verkeersbeleid is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hypocriete aan het fiets(beleid) in Leuven is dat de stad twee gezichten heeft. Overdag moet alles er "piekfijn" en "propertjes" uitzien voor de shoppende bezoeker, of voor de toerist (liefst met de auto). De Leuvenaar met het gelag betalen en zijn fiets wordt getakeld, of hij krijgt een boete voor het niet respecteren van "shopgangers" zone. 's Nachts mag de student het bont maken (en wordt de Leuvenaar gesust met berichten dat er een paar GAS-pv's werden uitgeschreven). Je moet na 24u maar eens rond de grote markt passeren, dan staan de fietsen pas echt in de weg. De fietsen op dat uur van de dag takelen zullen ze echt wel niet doen,. All animals are equal, but some are more equal than others!

    BeantwoordenVerwijderen