woensdag, oktober 23, 2013

Tirade

Mijnheer Robbeets,

Na jaren ben ik het tergen, het niet nakomen van beloftes moe. Doodmoe.
Al jaren beloofd Stad Leuven een bruikbare fietsbrug.
Al jaren trotseer ik de huidige onderdoorgang van het station hopend op beterschap.
Al jaren probeer ik het Jan Vranckx-tracé tot ik enkele maanden terug merkte dat fietsen via de Platte-Lostraat straat VEEL sneller ging.

Toen begonnen de werken aan de fietsdoorgang van de werkhuizen van de NMBS.
De fietser was weer niet van tel, er werd weer geen doorgang voorzien.
Wel sindsdien fiets ik sneller langs de Diestsesteenweg van en naar het werk.
Geen gesukkel meer in de onderdoorgang, geen ondoordachte hellingen en 90° bochten meer op een “fiets” tracé dat fortuinen kostte.

Ik geef het op .
Alweer een illusie armer: ook politici van Leuven beloven veel maar doen niets.
Leuven zal nooit een echte fietsstad worden met de huidige politici

PS recent bezocht ik Montreal, een stad zonder files .
Eénrichtingstraten voor de auto’s en de bussen, het andere baanvak is voor de fietsers.
In Montreal rijden bussen mekaar niet vast in Bondgenotenlanen zoals o.a. vandaag.
In Montreal is het stadscentrum echt verkeersluw.
In Leuven is verkeersluwte gelijk aan vergeven van lege bussen naar het Noordstation in Brussel bijvoorbeeld ...

Vriendelijke groeten,

JP


Geen opmerkingen:

Een reactie posten