zondag, december 01, 2013

Vrrang

Fietsinfrastrucuur langs grote gewestwegen.
Vlaanderen schijnt dikwijls de denken: minder fietsers, minder fietsongevallen.
De praktijk leert dat het net omgekeerd is.
Bovendien geeft structureel onveilige fietsinfrastructuur geen echte veiligheid.
Vlaanderen wil precies ook geen veiligheid.
Vlaanderen wil ook geen kwalitatieve fietsinfrastructuur meer aanleggen.
Vlaanderen wil meer openbaar vervoer.
De almacht van de Lijn.
Ook al is dat fors duurder en kan ze dat eigenlijk niet betalen.
Het eerste waar dus op bespaard word is ... fietsinfrastructuur.
De dictatuur van de file.
Het autoverkeer staat vast en de fietsers kunnen nog vlot doorrijden?
Dan kan er nog wat van de fietsinfrastrcutuur afgepitst worden ten voordele van keizer auto, of koning bus.
De toepassing van het kaasschaaf-principe.

Dit is alvast een voorbeeld van de theorie:
  • De fietspaden op de toegangswegen vanuit en naar de campus zullen grotendeel vrijliggend aangelegd worden. Op de kruisingen van de ring en de toegangswegen zullen de oversteekplaatsen voor fietsers veiliger gemaakt worden.
En dit is alvast de praktijk:
Fietsers op BFF hoofdroutes, fietspaden op voorrangswegen krijgen haaientanden en scherpe bochten.
Anti-fietsroutedenken.
Rennessingel/Herestraat, Leuven
Rennessingel/Herestraat, Leuven

Fietspaden langs 90km/u wegen worden afgeschaft, terecht, maar ook zonder alternatief, onterecht, en bovendien voor onbepaalde tijd. Hier kan je er virtueel nog eens van genieten.
Rennessingel, Leuven
Lüdenscheidsingel/Herestraat, Leuven

De omwonenden kregen ondertussen al wat meer info:




1 opmerking:

  1. Wtf, fietspad op de Rennessingel is gewoon verwijderd of wa? Goe bezig, Leuven.
    Fietsertje pesten gaat gewoon door...

    BeantwoordenVerwijderen