De bewoning / infrastructuur in dit gebied wordt beschreven in het BPA Redingenhof (deel 1 en deel 2) en het RUP Janseniussite (respectievelijk rechtsboven, onder, linksboven).
De missing links ten opzichte van de BPA/RUP plannen:
Het fietsroutenetwerk ten opzichte van de BPA/RUP plannen
Ik leg ter illustratie de oost-west missing link eens onder het vergrootglas. Vanaf het Damiaanplein vertrekt de Brandgang richting Dijle.
Hmmm. Een beetje smalletjes.
Justus Lipsiustoren, Leuven |
Zonder waardevolle stukken oude ringmuur af te breken gaan we hier nooit een fietsverbinding van kunnen maken.
Er is op de plannen nog een doorsteek voor zacht verkeer aangeduid, in de Janseniusstraat vlak aan de Dijle. Dit stukje Janseniusstraat zal worden vernieuwd nadat Aquafin er de riolering heeft vernieuwd. Fietsers krijgen er dan een comfortstrook, zo werd me gemeld.
Hmmm.
Janseniusstraat x Redingenstraat, Leuven |
Janseniusstraat x Redingenstraat, Leuven |
Met welke ernst kleuren Leuvense ambtenaren ruimte voor de fiets op allerlei plannen? Ik ben alvast niet onder de indruk.
Gelukkig is er de noord-zuid verbinding nog, denk ik dan.
Alhoewel, waar wijst die zijdelijke missing-links pijl toch naartoe? Naar deze voor fietsers uiterst comfortabele straat:
Remi Vandervaerenlaan, Leuven |
Wederom een mooi voorbeeld van de WTF-infrastructuur methode.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten