donderdag, februari 12, 2009

Fietsbult

Gisteren attendeerde een vriend mij op het bestaan van een gelijkaardige blog uit Gent. Ik was gecharmeerd door de verhouding foto's en tekst. Mmmhhh. Misschien moest ik ook maar eens proberen wat bondiger te zijn, en wat langer stilstaan om een foto te trekken. Maar als ik eventjes gefietst heb, broebelen de volzinnen door mijn bovenkamer, en kan ik niet wachten om ze te publiceren.
Deze morgen was Jorun weer eens onderuitgegaan op de hoek van onze straat, en toen moest ik onwillekeurig weer denken aan fietsbult. Ik vind het zo een toepasselijk woord: je hebt bulten waar je als fietser dagelijks over moet, en je krijgt bulten van erover te fietsen.
Een Leuvens exemplaar, recht uit mijn (bulten) archief.

Ik heb onlangs eveneens geconstateerd dat als je vier opeenvolgende bulten meldt, de mannetjes van het onderhoud alleen maar komen kijken naar de eerste, ook al liggen ze maar 5 meter van elkaar. Ik zal dus in de toekomst van elke bult apart een foto moeten nemen en elke bult apart melden. Anders moeten ze blijkbaar te hard nadenken.

1 opmerking:

  1. er is goed nieuws uit Gent: http://fietsbult.wordpress.com/2009/02/27/breaking-news/

    BeantwoordenVerwijderen