1. TROTTOIRBANDEN (BORDUREN) EN TROTTOIRBANDEN - STRAATGOTENBedankt Stadsbestuur!! Net wat we nodig hadden: extra fietsbulten!!
1.2. Geprefabriceerde betonnen trottoirbanden en trottoirbanden
1.2.1. Beschrijving
1.2.1.2. Uitvoering
De prefab elementen worden met een kleine voeg van maximum 3mm naast elkaar geplaatst. Om de 25m wordt er door middel van het plaatsen van een voegplank een uitzettingsvoeg gerealiseerd.
De aannemer dient eerst de prefab boordstenen te plaatsen alvorens het fietspad in beton te storten. Hij dient de nodige maatregelen te nemen zodat de boordstenen niet beschadigd worden, de lijn van de boordstenen behouden blijft en de boordstenen niet besmeurd worden met beton (o.a. afdekken met PVC-folie). De maatregelen die nodig zijn voor de ongeschonden bewaring van de boordstenen dienen begrepen te zijn in de eenheidsprijs van het fietspad.
1.2.2. Meetmethode voor hoeveelheden
Voor de fundering en stut van de trottoirbanden in schraal beton worden in de opmeting afzonderlijke posten voorzien.
Het in verstek zagen van de trottoirbanden en trottoirbanden-straatgoten is begrepen in de prijs van deze lijnvormige elementen.
Puffende en kuchende fietser pendelend tussen Wijgmaal en Wilsele en Leuven. Zijn longen filteren wolken uitlaatgassen terwijl hij droomt van veilig, vlot en comfortabel fietsverkeer en vooral van eindeloos propere luchten.
dinsdag, februari 10, 2009
Borduren zijn belangrijker dan fietsers!
In het bijzonder bestek voor het vernieuwen van de baronsDescampslaan fase 2, vind ik maar op één keer iets terug over fietspaden:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten