vrijdag, februari 20, 2009

Fiets op School

Wat doet een tekenaar van een ingenieursbureau 's avonds op de school van zijn kinderen? Fietsrekken plaatsen samen met een andere handige vader (dankjewel Lander)! Na vier jaar van pingpong tussen technische dienst, sportdienst en schoolbestuur kan eindelijk de fietsstalling geopend worden op een stukje braakliggend terrein naast de sportzaal die aan de school grenst. Ik voel me hierbij nauw betrokken omdat ik 4 of 5 jaar geleden zelf de brief naar burgemeester en schepenen heb geschreven namens de oudervereniging (onze school was nog in oprichting en we hadden toen nog geen echte directeur) en omdat ik vorig jaar eigenhandig de poort heb geschilderd en geplaatst, weer met hulp van enkele handige vaders. Er waren geregeld tegenslagen: de technische dienst liep vertraging op wegens plaatsing borden 30km/u aan scholen, de concierge van de sportzaal jammerde tot op de hoogste regionen dat hij geen plaats meer had om zijn materiaal te zetten (in de regen notabene).
Mijn fiets was toch lekker de eerste!

Update 22-02-2009
Stupid me! In een laatste stuiptrekking van tegenwerking heeft de persoon die de sleutels van het poortje aan de straatkant in bewaring heeft, plots geen zin meer om ze aan de school te overhandigen. Dus nog geen inhuldiging, helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten