Op de laatste vergadering van
projectteam mobilititeit van
Netwerk Duurzaam Leuven, hoorde ik iemand van Stad Leuven vertellen:
Er komen te veel meldingen binnen via het fietspadenmeldpunt. En vooral veel meldingen over dezelfde punten. Het is teveel om allemaal te lezen, daarom gooien we de reacties op de meldingen zonder te lezen weg, we hebben er geen tijd voor.
En dan ging het verder dat er soms wel goede voorstellen tussenzitten, maar ook veel kankeraars.
Het kan wel kloppen: zelf krijg ik nooit antwoord op vragen over meldingen. Maar erger is dat sinds februari de meeste meldingen zonder gevolg blijven. Is dit een staaltje van openheid van bestuur? Moeten we meldingen aangetekend versturen misschien? Vooral de toestand van het fietspad wordt gemeld als
knelpunt.
69,8% van de dossiers vermelden de staat van het wegdek als knelpunt
Onderhoud is dus belangrijk.
't Zal hun echt niet helpen, ik blijf gebruik maken van het fietsmeldpunt. Als ze het niet aankunnen, geven ze hun bevoegdheid maar door aan het Vlaams gewest.
BeantwoordenVerwijderen