vrijdag, mei 01, 2009

Trage fotograaf

Afgelopen weken kwam ik op het lijnloperspad 's morgens en 's avonds een snelle blauwe UFO tegen, driewieluig en pijlsnel. Voordat ik mijn camera kon nemen, aanzetten en focussen was de UFO reeds verdwenen. De Ufo had een naam: WAW. Geen WAW op de foto dus.

Gisteren stonden er 's morgens twee mannen aan de olifant om de kiss-and-ride automobilisten aan te manen door te rijden. Voordat ik mijn camera kon nemen, aanzetten en focussen waren ze reeds verdwenen. De mannen waren POLITIE. Geen politie op de foto dus.
In verband met het nieuwe parkeerbeleid in de Leuvense binnenstad lees ik op hun site:
en een private bewakingsfirma neemt de ticketcontroles over van de agenten van politie. Deze laatsten gaan zich in de toekomst vooral bezig houden met de veiligheid van de zwakke weggebruikers.
Wat gaat dat ik de praktijk worden vraag ik mij af: eindelijk eens wat automobilisten van het fietspad jagen, oftewel wat meer fietsertje pesten?

1 opmerking:

  1. De Leuvense politie kennende vrees ik het laatste. Ze zouden beter ook eens een fietseenheid oprichten, dan ervaren ze zelf eens hoe het voelt. 't Is natuurlijk wel minder macho dan hun terreinwagens.

    BeantwoordenVerwijderen