zaterdag, juni 25, 2011

Fietsen in de Vaartkom

Zoals iedereen uit Leuven wel zal weten, staan er heel wat veranderingen op til rond de vaartkom. Ik was zondag ook eens gaan kijken of ik er wat wijzer werd. Niet echt. Doordat de organisatie zoiets was vergeten als bewegwijzering (ook een oud zeer i.v.m. fietsroutes), heb ik de maquettte niet gevonden.

Ik wou eigenlijk vooral eens kijken of er al plannen over de verkeersafwikkeling werden voorgesteld, maar die vond ik dus niet.

Wat vond ik wel al Googlend op het intarweb? Bijna zo goed als een maquette.

En voor de verkeersafwikkeling? Volgende beelden werden getoond op de vorige vergadering van het projectteam 'fiets en mobiliteit' van het Netwerk Duurzaam Leuven.

Wat zien we hier? Dat fietsers die nu bovenop het viaduct de vaart oversteken en rechtstreeks tot aan het Maria Artoisplein rijden, dat in de toekomst mogen doen onder het viaduct, en op hetzelfde traject dan 4 of 5 keer meer hun voorrang kwijt zijn. Dat de overgang van fietspad naar voetgangerszone en omgekeerd ook niet helemaal duidelijk is. Dat heel de ruimte voor auto's of voetgangers werd ingericht, en fietsers aan de rand werden geschoven.

Maar voor alle duidelijkheid, er wordt nog gewerkt aan deze plannen, en hopelijk wordt op de kruispunten ook eens voor de fietsers gekozen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten