woensdag, juni 22, 2011

Ventieladapter DIY

Een verloopnippel kost maar één euro, ergens in Nederland dan nog. Maar omdat ik soms (volgens mijn huisgenoten moet hier 'altijd' staan) gieriger ben dan onze noorderburen, maak ik ze meestal zelf.

Wat heb je ervoor nodig? Het flexibeltje van een oude fietspomp (dat vind je ook wel eens in een fietsstalling), en een oude binnenband met schrader-ventiel.

Ik verwijder eerst alles wat ik niet nodig heb (ook het binnenwerk van het schraderventiel, deze stap staat niet op de foto's).

Et voila! Het lijkt er wel voor gemaakt. Dan komt er wat epoxy-kit aan te pas.

En dit is dan het resultaat: een oerdegelijke nul euro kostende schrader/presta verloopnippel.

En het rubber ringetje (van het andere flexibeleinde op de eerste foto) gebruik ik hier. Absolute luchtdichte aansluiting verzekerd bij mijn Blitz ventielen.

Ik laat het dan ook permanent op het ventiel zitten, zo heb ik het altijd bij wanneer nodig. En pomp ik mijn fietsbanden op aan elk tankstation, waar ze uiteraard geen 50cent vragen het gebruik van hun machine!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten