Leuven Noord. De komende jaren wordt hier nog heel wat geploeterd. Naar ik hoop zal de aalmoesfactor voor fietsinfrastructuur niet al te groot zijn. Afwachten voorlopig.
Ter hoogte van de beschermde brug, zijn de graafwerken voor de hertracering van de Aarschotsesteenweg vorige week begonnen. Grondvervoerende vrachtwagens die fietspaden bezetten enzo, daar moet ik waarschijnlijk geen tekeningetje bij maken.
Je kan ook al mooi het traject van het flankerende dijlepad tevoorschijn zien komen.
Alvorens aan te sluiten op het bestaande fietspad, schampt het nieuwe fietspad nog even de pijler van de spoorwegviaduct? Misschien wordt het morgen duidelijker.
Er zullen twee monolithische bruggen over de Dijle worden gebouwd: één die de steenweg over het water helpt, en één voor de aansluiting van de Schuiteniersbrug.
Waar deze twee wegen op elkaar aansluiten, kunnen we weer oversteekplaatsen zonder signalisatie verwachten die 'veiliger voor fietsen' zal zijn.
Aan de Aarschotse poort is het fietspad aan de kant van Inbev opgebroken voor een nieuwe energiecentrale. Wanneer deze klaar zou zijn, krijgen we hier eindelijk een fietspad zonder dorpels, heeft het AWV vroeger al beloofd.
Tussen deze twee werven zal Eandis ook nog een gasbuisworst in de grond steken. Ze zullen dan weer het fietspad nodig hebben zekers om die buizen aan elkaar te lassen?
Wijgmaal zal deze winter weer ver van Leuven liggen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten