donderdag, januari 19, 2012

Kampenhout sas

Niet zoveel jaren geleden werd dit knelpunt heraangelegd. Met fietstunnels, aparte fietsbruggen, kortom, er werd met geld gesmeten om ook de fietsers een veilige doorgang te bieden, terwijl de doorstroming voor auto's en bussen werd vergroot. En toch ontwaren we er tekenen van aalmoesinfrastructuur.

Tussen de heraangelegde functionele fietsroute, en de recreatieve langs het kanaal, kan je niet fietsen tenzij ... door het gras. Werd hier geen verbinding vergeten?
Kampenhout Sas
Kampenhout Sas

Ook lijkt de uiteindelijke ruimte die de fietser krijgt toegewezen een beetje aan de krappe kant. Ik had geen rolmeter bij, dus blijft het voorlopig bij een indruk.
Ik schat, gelet op de tegels van de te smalle voetgangerszones, de breedte van het fietspad op 1m75. Duidelijk enkelvoudige breedte. Voor net iets meer geld had hier een bredere dubbelrichting tunnel gelegen die ook de komende jaren het toenemende fietsverkeer kan slikken, ook dubbelrichting. En waar is de gedecreteerde breedte van 1m50 voor de voetgangers?
Kampenhout Sas

Ook hier werd duidelijk geen rekening gehouden met schuwafstanden.
Kampenhout Sas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten