zaterdag, maart 31, 2012

Het muntstuk van twee euro

Deze grootte wordt nu al frequent gebruikt om te beslissen of een sterretje in een voorruit kan gerepareerd worden, of de hele ruit moet vervangen worden. Het komt ook terug bij brandwonden, om te beslissen of je er mee naar de dokter moet.

Vandaag maakte ik een kleine fietstocht naar de natuurwinkel een dorp verder. Ik reed nog eens langs Wijgmaalbroek, een fietsverbinding waar Leuven nog altijd trots op is. Maar is deze trots terecht? Ik zag vooral een weg die bij het ontwerp reeds een verkeerde verharding kreeg, en die bovendien slecht wordt onderhouden. Ik besprak deze route al eerder. Vandaag legde ik een stuk van twee euro op de meest prangende wonden. Dat worden weer meldingen.

Een tweerichtingsbreedte van 150cm is niet veel als je deze snelle jongens tegenkomt, dan moet je uitwijken.
Wijgmaalbroek, Leuven
Belangrijk is dan de afwezigheid van longitudinale hoogteverschillen, die je evenwicht kunnen verstoren. Wat je dan niet wil tegenkomen is dit:
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven
Wijgmaalbroek, Leuven

3 opmerkingen:

  1. Waarom ligt daar zo een idioot stukje kasseiweg naast? Het fietspad hat daar makkelijk 50cm breder kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moest op een tractorspoor lijken denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogelijks om het gebruik van een auto te ontmoedigen. En voor een tractor maakt dat niet veel uit.

    BeantwoordenVerwijderen