En toch.
En toch blijft de autoverslaving in Leuven nog steeds buitensporig veel openbare ruimte opeisen. We zagen het voetpad in de Smidsestraat reeds grotendeels verdwijnen, ten voordele van het tweerichting autoverkeer uit deze nieuwe woonwijken. Was Leuven dan zoveel woonruimte armer geweest indien de woonblokken één meter waren opgeschoven, en het plein één meter smaller was geworden?
De rode auto staat op de plaats waar fietsers logischerwijze zouden fietsen, en waar de witte auto staat is er reeds een onnozel niveauverschil. En zo worden fietsers bijgevolg verplicht om langs een verhard olifantenpaadje de stalling te bereiken. Langs achter.
Locomotievenstraat, Kessel-Lo |
Locomotievenstraat, Kessel-Lo |
Locomotievenstraat, Kessel-Lo |
En toch verkiezen de mensen die op deze site zijn komen wonen, en overduidelijk veel fietsen, om hun fietsen zomaar op straat voor de deur te stallen.
Paswerkerij, Kessel-Lo |
Hopelijk gaan ze ook deze zomer niet lang op vakantie, want drie weken je fiets laten staan op straat in Leuven is nu een GAS-boete waard, en een reisje naar Holsbeek erbovenop. Leve het Leuvense Fietsbeleid!
Ik denk dat aan de Jeeskesboom een fietsstalling dreigt te verdwijnen.
BeantwoordenVerwijderenNormaal gezien komt deze stalling terug: de J.P. Minckelersstraat gaat binnenkort tot ergens in mei volledig heraangelegd worden tussen de Diestsestraat en de JB Van Monsstraat (met nieuwe rioolbuizen enzo), aansluitend op de werken van Sint-Maartensdal. Maar ik vind wel dat ze dat nu toch ook wel op dat bord hadden mogen zetten.
BeantwoordenVerwijderen