Op 18 december 2012 klonk het zo in de gemeenteraad:
De gemeente overlegt voor de aanvang van elk belangrijk werk met de aannemers en de besturen. De aannemers moeten de nodige vergunningen aanvragen bij de politie. Vooraf worden daar vergaderingen over gehouden en worden omleidingen vastgelegd voor de verschillende categorieën weggebruikers. Het gaat vooral over veiligheid en signalisatie. Er wordt gecontroleerd en gehandhaafd, waarbij er rekening mee wordt gehouden dat veranderingen plaatsvinden tijdens de uitvoering van de werkzaamheden. De verkeersdienst probeert dit zo goed mogelijk op te volgen. Er komen verantwoordelijkheden bij kijken, zowel bij de aannemer als bij het bestuur dat niet de noodzakelijke voorwaarden opgelegd zou hebben. Iedere belangrijke aanneming krijgt wat betreft omleggingen een schema opgelegd dat men moet respecteren. Fietsers en voetgangers worden daarbij niet vergeten. Werken worden soms stilgelegd totdat de aannemer de goede maatregelen heeft genomen. De voorzitter vreest dat dit niet in alle gevallen lukt.
De fietsstallingen die weggenomen zijn, zullen waarschijnlijk wel teruggeplaatst worden, behalve dicht bij het Rector De Somerplein. We houden ons hard vast. Dit is namelijk de schepen die ook beweerde dat er door de heringerichte Diestsestraat zouden mogen fietsen.
Op 26 november klonk het zo in de gemeenteraad:
Als echter over de beneden-Tiensestraat wordt gesproken, is dat een vrij groot gebied dat loopt tot het Herbert Hooverplein. In de straat zal wel een aantal fietsenstallingen komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten