In mijn scouts-fietstocht-jeugd was het oppervlak van dit straatje een echte ramp. Maar in mijn jeugd was de kwaliteit van onze jeugd-fiets-remmen ook een echte ramp, zo met van die kleine remblokjes die eigenlijk altijd versleten waren, en een beetje later onze schoenzolen ook. Wat overblijft is de signalisatie uit mijn jeugd, deze is nu nog altijd een ramp.
Onderaan staat dat fietsers en bromfietsers zich mogen niet keren in deze straat, waarschijnlijk zijn ze zo lang en weinig draaibaar dat ze dwars op de holle weg zouden blijven steken. Gevaarlijk dus verbieden!
|
Koningsstraat, Leuven |
Bovenaan staat dat de toegang van deze straat, dus in twee richtingen, verboden is voor fietsers en bromfietsers. Gevaarlijk dus verbieden!
|
Koningsstraat, Leuven |
Deze signalisatie dateert overduidelijk uit de tijd toen er nog geen verkeersborden waren uitgevonden, de verkeersbord-oertijd dus. Toen de ruïnes van
kasteel Kesselstein nog fier pronkten op de Kesselse hellingen.
Ernaast zien we een recenter bord staan uit de verkeersbord-middeleeuwen: de oude F1 die
nog maar geldig is tot 1 juni 2015. Ze staat nu al niet meer beschreven in de
verkeersbord-geschiedschrijving.
Vlaanderen dacht met een
verkeersbordendatabank de vlam in een echte verkeersbord-renaissance te kunnen steken.
Niet gelukt dus. Het heeft vooral veel geld gekost en overal staat nog oude brol.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten