zaterdag, december 29, 2012

Met de fiets naar de Kerstmarkt

Terwijl ik vorige vrijdag over de kerstmarkt liep, vroeg ik mij af of Leuven ruimte zou hebben vrijgemaakt voor de klimaatneutrale kerstmarktbezoeker? Ik had wel zin in een gratis gluhwein dus keek ik eens rond of de fietsende bezoeker een extra presentje kreeg.

Het fietspad, de toegang van de Tiensepoort naar de binnenstad, loopt vlak voor de ingang van de kerstmarkt. Gelukkig werden er geen beschonken bezoekers omgemaaid door de gevaarlijke fietsers van Leuven.
Ladeuzeplein, Leuven
Ladeuzeplein, Leuven
Vele fietsen stonden een beetje verloren, ook waar dat niet mocht. Ik zag niet direct een stalling waar fietsen werden uitgenodigd. Alle reguliere stallingen waren zoals gewoonlijk overvol.
Ladeuzeplein, Leuven
Ladeuzeplein, Leuven
Ladeuzeplein, Leuven
Arendstraat, Leuven

Het Erasmusplein was ontruimd ... voor de auto's van de standhouders.


Ersamusplein, Leuven

En de sponsoring van de curling kan je bezwaarlijk fietsvriendelijk noemen.
Koning Leopold 1 straat, Leuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten