dinsdag, mei 17, 2011

Blue bike (2)

Ik dacht eerst dat het een speciaal futuristisch model zou worden, want dan zou ik er ook eens op willen rijden, maar neen. Het zijn gewone fietsen. In Gent werden ze al gespot. Ik zal eens goed moeten rondkijken of ze in Leuven ook al ergens geparkeerd staan, want medio 2011, dat komt toch wel dichtbij.
Ik vond in't rap alleen nog maar de rekken, vlak naast de middelste ingang van het fietspunt, vlak bij de kantoren van Velo.
Yes! Leuven gaat voor 10 Blue-Bikes! Hopelijk wordt dit een groot succes, met rijen en rijen Blue-bikes.

Of wacht even, toch liever niet.

Elke Blue-Bike is immers een pendel-bike minder. En er is sowieso al stallingsplaats tekort.

Update 2011-05-18 's morgensvroeg
Helemaal achteraan, in een vak waar bijna niemand het bestaan van vermoedt, zag ik veel blauw.

33 Blue-bikes op een rij.

In een ander vak, tussen andere huurfietsen, staat er precies nog eentje.

Het tekort aan stallingsplaats laat zich vooral voelen dicht aan het station. Helemaal achteraan is er nog plaats.


Maar van daar is het dan ook 400m stappen tot aan de sporen, en de ingang aan het Provincieplein is niet echt fietsvriendelijk te noemen.

Het wordt misschien eens tijd dat het stadsbestuur zich het spreekwoord 'Met honing vangt men meer vliegen als met azijn' herinnert, en wat stewards op pad stuurt om de fietsers de weg te wijzen naar deze lege stallingsplaatsen, anders dan het gekende repressieve politiebeleid.

1 opmerking:

  1. Ik ruik hier wederom een geweldige opportuniteit voor De Lijn. Een pendelbus vanaf de stalling tot aan het station.
    Het zou ook al van fiets vriendelijkheid getuigen als je gewoon tot aan de lege vakjes mag fietsen. Stel je voor dat je je auto tot aan een vrij vakje in de parkeergarage moet duwen omdat het anders te gevaarlijk is voor de automobilist-voetgangers.

    BeantwoordenVerwijderen