En hoe is het gesteld met deze 10-jaar oude fietsverbinding? Op 20-05-2000 werd ze officieel ingereden, samen met de Dijlebrugjes op het Lijnloperspad tussen L. Woutersstraat en Wijgmaal.
Onlangs reden hier nog hopen werfvrachtwagens aan en af voor Eandis, wat lieten die over van deze fietsinfrastructuur?
Deze landbouw annex fietsweg bestaat uit een centrale betonnen loper van 1m50, aangevuld met twee kasseistroken van 60cm. Op zich een respectabele breedte, tenzij die kasseistroken verzakken, want dan ontstaat er een longitudinale hindernis, die dikwijls fietstoeristen ten val brengt: in groep heb je niet de plaats om er snel terug op te manoeuvreren, wat toch nodig is zo een groep tegenliggers tegenkomt. Met klikpedalen zet je niet zomaar snel een voet op de grond. Sowieso zijn kasseien ook niet echt fietsvriendelijk te noemen, maar ja, vroeger wist men niet beter.
In het midden werd een sleuf voor de nieuwe gasleiding gegraven dwars over het pad, hier is men nu bezig de betonnen loper te herstellen. Hier en daar zijn de grootste verzakkingen getagd voor reparatie. Verder naar Rotselaar toe zijn de kasseistroken ook verzakt, waarschijnlijk al langer en door tractorverkeer. Deze zijn niet getagd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten