woensdag, oktober 03, 2012

Tarara

Toen ik maandagavond naar de maandelijkse bestuursvergadering van onze fietsersbondsafdeling fietste, moest ik samen met een collega op het einde van de Diestsevest uitwijken naar de rijbaan, omdat het fietspad er versperd was. Bijna recht onder de wielen van een lijnbus die aan 50km/h de zone 30 inreed.

Diestsevest, Leuven

Ook het voetpad was versperd, net zoals vandaag, redelijk permanent dus mogen we verwachten. Treden stoepredders dan alleen maar op tegen fietsen en vuilzakken, en niet tegen pizzabrommertjes en werkmansvoertuigen? Het is al erg genoeg dat de wegbeheerder verlichtingspalen op dit fietspad "esthetisch verantwoord" vind.

Diestsevest, Leuven

Wat lazen we onlangs nog in het infoblaadje? "De politie beboet deze overtreders dan ook onmiddellijk", of  verbeeld ik me dat soms? Persoonlijk denk ik dat alleen de politie los door Leuven kan rijden zonder ook maar één overtreding jegens zachte weggebruikers op te merken. Zet ze dus alsjeblieft ter lering ende vermaak eens een paar dagen op de fiets, moet toch kunnen in een echte fietsstad.

Diestsevest, Leuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten