vrijdag, oktober 14, 2011

Achterstevoren

Vandaag stonden de fietszotten van de Fietsersbond op de Martelarenlaan, om er de onveiligheid van het nieuwe fietspad op de brug aan te kaarten. Er wordt namelijk continue door veel te veel automobilisten op stilgestaan om mensen te laden en te lossen, meer bekend als Kiss-and-Ride.

Toen we aankwamen, was het fietspad allesbehalve autoleeg. Ook het voetpad aan de overkant heeft daar last van.
Martelarenlaan, Leuven
Martelarenlaan, Leuven

Tijdens de actie reed er geen enkele auto over onze de rode loper: zo zorgden we toch 30 minuten voor meer fietsveiligheid.
Martelarenlaan, Leuven
Martelarenlaan, Leuven
Martelarenlaan, Leuven
Martelarenlaan, Leuven

En indien de loper net iets langer was geweest, hadden we heel de brug (tijdelijk) kunnen beveiligen.
Martelarenlaan, Leuven

De rode loper was nog maar net terug opgerold en de eerste auto's waren al terug daar. Dit toont nog maar eens aan dat hier dringend werk van moet gemaakt worden.

Martelarenlaan, Leuven

En de veiligheidsambtenaren dan, beter bekend als politie? Die stonden de hele tijd aan de andere voorkant van het station, ongetwijfeld om er het plaatsen van bom-fietsen te voorkomen. Of zijn die gewone fietsen nu echt zo gevaarlijk?
Martelarenplein, Leuven
Martelarenplein, Leuven
Martelarenplein, Leuven

De signalisatie voor de onbereikbare fietsstalling werd aldus verbeterd, door middel van een obstakel op het fietspad:
Tiensevest, Leuven

En de fietser? Die stalt zijn fiets dan maar net naast het Martelarenplein. Het fietsbeleid van Leuven lijkt zo wel veel op het politiespelletje fietsertje pesten. Het probleem van onvoldoende stallingsplaats dichtbij het station blijft bestaan.
Tiensevest, Leuven
Waarschijnlijk moeten we nog blij zijn ook dat er nog plaats is in de (onbewaakte) stalling onder het Provinciehuis, bijna 600m van het stationsgebouw vandaan.
Ondergronds Provincieplein, Leuven


Wordt morgen vervolgd.

2 opmerkingen: