vrijdag, oktober 07, 2011

De slag om Stallingrad (2)

Ik fietste gisteren 's middags met de fietsstallingstoestand uit 2004 eens door de stad, en ik herinnerde me plots dat ik deze zomer met mijn allerliefste eens iets was gaan drinken op het terras van Villa Ernesto. Onze fiets hadden we pardoes op straat geparkeerd, er was nergens anders plaats te bespeuren.

Volgens mijn papier zou er op de Vismarkt plaats zijn om wel 2! fietsen te stallen, naast het 70-tal autostaanplaatsen. Na een tijdje zoeken vond ik deze stalling dan terug, een slotpaal recht uit de oude doos. Ze zijn bovendien de laatste 10 jaar niet gebruikt gezien de roestige toestand van de sloten die het gebruik verhinderen. En de aanpalende stalling in de Mechelse, die is wel de afgelopen jaren gegroeid tot 15 aanleunbeugels, goed voor 30 fietsen. "Voldoende" plaats, alleen stonden er al 38 fietsen in/tegen/naast.
Vismarkt, Leuven
Vismarkt, Leuven, op slot!
Vismarkt, Leuven, op slot!
Mechelsestraat, Leuven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten