Aansluiting Leuven Noord - AarschotsesteenwegDit is het middel.
Op maandag 10 oktober starten de werken voor de aansluiting van Leuven Noord op de Aarschotsesteenweg. Het einde van de werken is voorzien eind oktober.
Tijdens de duur van de werken zal de Aarschotsesteenweg ter hoogte van de Elektriciteitswijk volledig afgesloten zijn voor alle voertuigenverkeer. De voetgangers zullen kunnen gebruik maken van een doorsteek.
Op de Aarschotsesteenweg tussen het Vuntcomplex (de Limburglaan) en Ecowerf / Aquafin en tussende Wijgmaalsesteenweg en de Elektriciteitswijk wordt enkel plaatselijk verkeer toegelaten. Ecowerf / Aquafin blijft steeds bereikbaar via de Aarschotsesteenweg vanaf het Vuntcomplex.
Voor het voertuigverkeer wordt volgende omleiding voorzien : Aarschotsesteenweg - Wijgmaalsesteenweg - Remylaan - Weggevoerdenstraat - Aarschotsesteenweg. Op de E314 zullen de nodige signalisatieborden worden aangebracht t.h.v. de afritten Wilsele en Mechelen met vermelding dat de Aarschotsesteenweg afgesloten werd.
Het fietsverkeer op de Aarschotsesteenweg, komende vanuit de richting Aarschot met bestemming Leuven, kan verder rijden tot aan de spoorwegbrug t.h.v. Ecowerf / Aquafin en zal vanaf daar afgeleid worden via het fietspad Dijledreef.
Het fietsverkeer op de Aarschotsesteenweg komende vanuit de richting Aarschot met bestemming Kolonel begaultlaan / Herent, zal t.h.v. de Oudstrijderslaan afgeleid worden naar de 's Meyswijk - Wijgmaalsesteenweg - Schuiteniersbrug - Kolonel Begaultlaan.
Het resultaat zullen we zien wanneer het begint te regenen.
Ik rij nu gewoon langs de Eenmeilaan, ben net niet suicidaal genoeg om daar (zoals gisteren) tussen de graafmachines lopen te fietsen.
BeantwoordenVerwijderenwordt inderdaad een tijdlang éénmeilaan-fietsen ;-(
BeantwoordenVerwijderenHet is zover: de doorsteek staat onderwater ;-)
BeantwoordenVerwijderenIs it just me? When I ( nearby resident ) see the work going on in this area I start get nervous.
BeantwoordenVerwijderenI truly feel that when completed it is actually going to make the whole Canal, bridge area there even worse to ride through?
Will these works actually solve the problem of there only being a half meter wide passage under tiny tunnel bridge to the right of the last photo. On the Aarschotse...?