donderdag, oktober 27, 2011

Fietsvakken (2)

Op 18 november fietste ik nog voorbij de Cuythoek en trok ik deze foto, met de gedachte: hier zou een grotere stalling niet misstaan, of een fietsvak. Er stonden toen 63 fietsen rond 4 beugels, er is duidelijk nood aan méér, alhoewel de wanorde eigenlijk nogal meevalt. Ik GIMP er wel eens een fietsvak op en publiceer dat eens in de komkommertijd dacht ik nog.

Ik passeerde ook de Parijsstraat en dacht: kijk, de fietsers gebruiken hier ook al een impliciet fietsvak, enkel nog wat verf en de huidige situatie wordt gelegaliseerd.

En tenslotte: hier zou een fietsvak ook niet misstaan telkens er optredens in Het Depot zijn (dat nu verbouwd wordt). Maar geen gewoon geschilderd vak, maar een oprolbaar! Men neme een rode loper (of een blauwe), men schildere er een fietsvak met fietssymbolen op, en voor een optreden wordt dat uitgerold, en de volgende morgen terug opgerold.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten