dinsdag, oktober 25, 2011

Fietsvakken (1)

Na heel lang wachten heeft Leuven eindelijk de stap gezet naar experimentele fietsvakken! Bravo! Ik praatte deze voormiddag nog met enkele trotse stadsmedewerkers.

En prompt begon op Facebook het gekanker van ... mannen van't stad (fietsendienst of technische dienst ofzo). Ik kopieër het even hieronder:

Wat kan ik daarop zeggen? Zucht. Zucht. Diepe Zucht.

Leuven heeft Bike Butlers nodig maar zit opgescheept met Bike Bullies. Het verschil zit hem in de volgorde van onderstaande foto's. Bullies werken van links naar rechts, butlers van rechts naar links. Deze keer was ik weer butler.

2 opmerkingen:

  1. Als ze nu nog paljassen die voor de sport de pikkels van fietsen afbreken gaan bestraffen zou ik er terug eentje aan mijn fiets kunnen zetten en gebruik maken van de fietsvakken. Na 3 keer afgebroken steek ik er geen geld meer in. En de politie, die negeert het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bram, die pikkels afbreken dat is niet voor de sport, dat is voor te werken: ze worden gebruikt als hefboom om kabelsloten op te winden totdat het slot springt. Fietsdiefstal dus. Een reden te meer voor de politie om hier tegen op te treden.

    BeantwoordenVerwijderen